Förstärk er kommunikation

För PR-, IR-, Marknad- och kommunikationsproffs så förändras hela tiden sättet att distribuera nyheter. Samtidigt som branschen växer och förändras så förändras sannolikt även era behov och mål inom kommunikation. PR Newswires produkt- och tjänsteportfölj bygger på 60 års erfarenhet men förändras och vidareutvecklas ständigt för att möta nya behov. Vi erbjuder lösningar till alla affärsverksamheter oavsett budget och oavsett storleken på projektet. Våra tjänster tillåter er att skapa riktade utskick och engagera er målgrupp, leverera ert budskap snabbt och målinriktat samt mäta, bevaka och analysera resultatet. Dessa verktyg hjälper er att nå ert mål – framgång.

Mer information

Nå rätt personer med hjälp av riktade medielistor

Ägna inte mer tid med att leta igenom gamla medielistor för att hitta borttappade kontakter. Skapa uppdaterade och riktade medielistor samt utveckla era viktiga relationer med journalister och andra mediekontakter snabbare, enklare och mer exakt än någonsin via våra verktyg! Med hjälp av våra verktyg kan ni framöver lägga mer tid på ert budskap och mindre tid på research.

Läs mer om detta

Skicka ut ert material via det största distributionsnätverket

Genom en branschledande och trovärdig nyhetsdistributionstjänst som täcker hela världen får ni en oöverträffad synlighet för ert budskap, både i traditionella och sociala kanaler. Dessutom så ser vår leveransplattform till att er information är helt optimerad och anpassad för sökmotorerna och kan levereras i en mängd olika format. Detta sätter er i en bättre position att inte bara nå, utan även engagera era målgrupper. Med en mängd olika distributionssätt, som även uppfyller börskraven så kan vi möta alla kommunikatörers behov.

Läs mer om vår distribution

Bevaka er täckning i medierna

Bevaka er täckning i medierna, era konkurrenter samt er bransch som helhet för att kunna hitta möjligheter och agera utifrån dessa. Ni kan enklare ta till vara på dessa möjligheter om er mediebevakning är automatiserad, intelligent och anpassningsbar. Er förmåga att snabbt svara ger er den konkurrensfördel ni önskar.

Läs mer om mediebevakning

Engagera era målgrupper

Kommunikatörer levererar inte längre endast ett budskap utan försöker aktivt att hitta och engagera sin målgrupp. Oavsätt om det är IR-ansvariga som kommunicerar med investerare, marknadsförare som försöker nå ut med en ny kampanj eller PR-ansvariga som vill berätta en historia så spelar målgruppens engagemang en avgörande roll i en kommunikationsstrategi. Eftersom dessa målgrupper är så olika så behövs olika strategier och taktik för att uppnå engagemang.

Läs mer om detta

Analysera och rapportera era resultat

Information talar sitt tydliga språk och det är viktigt att lyssna noga på vad marknaden säger. Genom att noggrant spåra och analysera resultatet av er kommunikation så kommer ni att tydligt kunna se vad som fungerar. Så att ni kan fatta välgrundade beslut.

Mer information

PR Newswire erbjuder tjänster och lösningar för alla företag oavsett budget och storleken av projekt.